Kezdőlap 1111 Budapest, Bertalan Lajos utca 7-9.

“Mindennapi lean” tippsorozat #1

Mától kezdve minden nap 3db rövid, könnyen alkalmazható tippből álló csokorral jelentkezünk! Következzen a mai, első adag!

 

1. Ha a profit fontosabb, mint a tényleges forgalom szem előtt tartása, akkor az így keletkező túltermelésből hosszú távon problémák adódhatnak

A túltermelés rövidtávon pozitív változásokat eredményezhet, és növelheti a könyvelt profitot is. Azonban a cash flow eközben valószínűleg csökkenni fog – éppen ezért, ha a profit fontosabb, mint a tényleges forgalom, akkor az világosan látható, hogy az így létrejövő túltermelés problémák kialakulásához fog vezetni. Cash flow-val sokkal hatékonyabban lehet mérni a lean rendszerek hatékonyságát, hiszen nem csak a profitot, de a készletek szintjét is figyelembe veszi!

 

2. Az egyes termékek költségvonzatainak gyakori újraszámolása csak a számok manipulálását ösztönzi ahelyett, hogy általa tényleges javulást érnénk el a termelékenységben

Nem szabad félhavonta vagy havonta újraszámolni az egyes termékek előállítási költségeit a számok kedvező alakulásában reménykedve. Tőlünk nyugatra elterjedt az a nézet, hogy a gyakori költségszámítások eredményeképpen a végső árak kontrollálhatóvá válnak az anyagköltségek folyamatos újraszámításával, azonban ez nem fedi le a teljes valóságot: egyedül a termelékenységben bekövetkező javulás hozhat a rendszerbe látható változást! Éppen ezért kiemelten fontos az, hogy a termelékenység fejlesztésére fókuszáljunk a számok manipulálása helyett.

 

3. Nagyon nehéz olyasvalamit fejleszteni, amit nem tudunk sikeresen mérni

A teljesítmény megfelelő mérése nélkül a vállalatok sokszor egy gyakori hibába esnek: bár az alkalmazottak leterheltek a kiosztott különféle tevékenységek elvégzésével, azonban ennek eredménye nem látszik a számokon, megfeszített munkavégzésükkel a kitűzött céloknak csak egy bizonyos hányadát érik el.
A megfelelő teljesítmény-mérés egy olyan iránytű, mely az egyes folyamatok szintjeinek mélységétől kezdve a korábbinál több és nagyobb eredmény elérése felé irányítja a vállalatok menedzsmentjét – ezért az így elért eredmények szorosan fognak kapcsolódni a vállalat céljaihoz, növelve az alkalmazottak által elvégzett feladatok hatékonyságát is.

Tetszett? Oszd meg másokkal is!
Kapcsolat