Lean logisztika tippek

Logisztika tippek

Folyamatosan érdeklődő blogolvasóink, és minket a blog által egyéb online színtereken is követők számára összeállítottunk egy 17 pontból álló logisztika tipp gyűjteményt. A rohanó hétköznapokhoz alkalmazkodva rövid, néhány soros tippeket közlünk ezek alkalmával, melyek gyakorlati alkalmazásával nem csak átláthatóbbá, de hatékonyabbá is válnak a tippeket alkalmazók raktári folyamatai!

A gyűjteménnyel nem titkolt célunk az, hogy a minket követők apróbb fejlesztéseket végezhessenek el a saját raktározási rendszerükben, hiszen egy gördülékenyen működő, modern logisztikai rendszerrel közvetlenül hatékonyságnövelés és költségcsökkentés érhető el!

#1 tipp:
Az állványrendszert, illetve a tárolandó árukat lássuk el jól látható, következetes standard jelöléssel!
Rendkívül fontos a későbbi problémák elkerülése végett, hogy a jelölések minden dolgozó számára egyértelműek legyenek!

#2 tipp:
Készítsünk egy „terméktérképet”, amin szerepel a folyosó-, a rekesz- és a tárolószám is minden termékhez!
Fontos, hogy a jelölések minden dolgozó számára egyértelműek legyenek!

#3 tipp:
A termékeket rendezzük termékcsoportokba! Ez történhet a kezelési technológia, a forgalmi adatok, illetve akár a terméktulajdonságok alapján is!
Fontos, hogy az egyes termékcsoportokat egy kompakt rendszerként tároljuk a raktárban!

#4 tipp:
Készítsünk egy térképet a raktárról a rekeszek és a termékcsoportok helyével, és ezt tegyük ki jól látható helyre!

#5 tipp:
A termékcsoportok megkülönböztetésére használjunk eltérő színeket, hiszen ezek mindenki számára megkönnyítik az azonosítást – ezáltal pedig a tanulási idő is rövidíthető!

#6 tipp:
Készítsünk folyamatábrákat, ami megmutatja, hogy hogyan halad végig a termék a rendelésteljesítési láncon!

#7 tipp:
A nagyobb forgalmú termékek a kiszállításhoz közel kerüljenek tárolásra!

#8 tipp:
Zárjuk ki (de legalábbis csökkentsük) a hibázás lehetőségét a rendelés-előkészítésnél! Ne elégedjünk meg az utólagos ellenőrzéssel!

#9 tipp:
Használjunk sztenderd listát azokról a tevékenységekről, amiket el kell végezni a kiszállítás előtt!

#10 tipp:
A kiszállítás előtti utolsó lépcső legyen egy ellenőrző állomás, ahol a mennyiség mellett a dokumentumok kitöltését és a szállítási előírásokat is ellenőrzik!

#11 tipp:
Optimalizáljuk a komissiózási útvonalakat! Segíthetjük ezt a munkát pl. a nehéz és nagy kiterjedésű áruk jó elhelyezésével is, vagy keresztirányú közlekedő útvonalak létesítésével az egyes hosszú folyosók közepénél!

#12 tipp:
Számoljuk a napi forgalmat, az így kapott adatokat pedig a készletek optimalizálására használjunk fel! Fizikai leltárral erősítsük meg az adatbázisból lekérdezhető adatokat is!

#13 tipp:
Legyen kéznél sztenderd lista és folyamatleírás is a beérkező termékek időben történő kezelésének elősegítésére! Ez rendkívül fontos a jó működés érdekében!

#14 tipp:
Csináljunk naponta (vagy akár óránként) egy „eltakarítási” folyamatot, azaz a közlekedő utakról tüntessük el az árukat, hogy azok ne duguljanak be!

#15 tipp:
A komissiózó munkatársak írják alá (valamilyen módon) a rendeléseket, így ösztönözve őket a felelősségre, illetve a kevesebb hibázásra!

#16 tipp:
A legnagyobb hatékonyság elérése érdekében végezzünk rendszeres időközönként teljesítményméréseket, és mindig határozzunk meg normákat!

#17 tipp:
Képezzük ki az alkalmazottakat több feladat ellátására is, így besegíthetnek több helyre is, ha éppen hasznosítható szabad kapacitással rendelkeznek!

Tetszett? Ossza meg másokkal is!

További bejegyzések